Linzben

Arról olvashattok majd itt, hogy mi történik velem, miket eszek, iszok, kivel,mikor hova járok bulizni, mi történik a suliban meg hasonlók...:)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Terianyu: Szia Édes Virikém ! Egyre nagyobb kedvvel olvasom az élménybeszámolóidat.Csupán csak azért mert a ... (2008.12.02. 22:20) Télies 7vége
  • adri.: Hát Virusunk, köszönjük szépen a kedves vendéglátást, az idegenvezetést, azt hogy a betonút helyet... (2008.12.01. 21:36) Kedves Besuch aus Sopron :)
  • Bana Peti (törölt): Hát nem tudok betelni az alsó képpel, nagyon cuki:)) Milyen kis magas tanárnénik vagyunk..:PP :) (2008.11.20. 15:51) Csárdás, Petinálam, Tanítás
  • Tollas: Drága Viri! Most olvasgattam a blogodat,(egyszer még a kezdetekkor beleolvastam,de azóta) és meg ... (2008.11.12. 00:37) Gutschein,gulyás, futás,kifutó :)
  • Tesód: Vircsi, választékban nincs gond nálad. :) Dumád az van! :) pusz (2008.11.06. 15:52) Bewegung
  • Utolsó 20

Címem

4020 Linz, Kaisergasse 33, dr. Karl- Grünner Haus, 413 szoba

Graz

2008.11.02. 14:58 | viraginlinz | Szólj hozzá!

Ez a grazi út valahogy nálam nem volt betervezve, csak mondtam, hogy én is megyek, aztán hirtelen itt volt a péntek és mentünk. :) Caro intézett mindent (út, jegyek, szállás), így én szép kényelmesen csak mentem a többiekkel együtt. 4en voltunk: Caro, Marina (lett), Sezan (török) és én. Caro talált egy olyan jegyet (einfach- Rausticket), amivel csak fejenként 7 euro volt az út. Ennek nagyön örültünk, mert ilyen olcsón eljutni Grazba elég ritka. Persze a hátránya is megvolt; 5 órát utaztunk (ami amúgy 3 lenne) és nem akarok hülyeséget írni, de ha jól emlékeszem 5-ször át is kellett szállnunk. Ezzel ugye a gyorsvonatokat nem vehettük igénybe,de egész nap használhattuk az összes személyvonatra. Azt azért hozzáteszem, hogy itt a személyvonat megfelel az otthoni IC-nek. Ígyhát az 5 óra kalandos volt. Mindig figyelni kellett, hogy melyik vonton vagyunk, hogy mennyit kell várni stb. Az volt, a legjobb, hogy egy helyen javították a síneket, így kb fél órát még busszal is utaztunk. Végül nagy nehezen,de odaértünk.

A pályaudvar és egész környéke dettó olyan volt, mint Salzburg, csak kicsit koszosabb, sok furcsa emberkével. Mondjuk pont Heloween volt, és a megdöbbentőbbnél megdöbbentőbb figurák mászkáltak arra; hát mit ne mondjak... a sportszelet a gatyámba volt. :):) Aztán ott felszálltunk egy villamosra, később egy buszra és végül megérkeztünk oda, ahol találkoztunk a szállás adónkkal...Ez is új volt, úgynevezett "couchsurfing"-gel volt szállásunk. Ez azt jelenti, hogy a világ összes pontján vannak emberek regisztrálva és a neten lehet keresgélni őket. Mivel Caro is fennt van, ő keresett 2 embert, akinél megszállhattunk. Persze ezért semmit nem kell fizetni. Kicsit tartottam tőle, hogy majd valami nem lesz rendben,de szerencsénkre aranyosak voltak és a helyünk is jó volt. Mesélte a szállásadónk, hogy ő tavaly nyáron 1 hónapot cauchsurfingezett Spanyolországban és így a szállásért nem kellett soha fizetnie. Caro is mondta,h ő már volt így New Yorkban és Amszterdamban is, és mindig jól érezte magát, meg már nála is voltak Kölnben. Én is lehet,h egyszer regisztrálok, ha már lesz saját otthonom, sztem nagyon jó!

Este még elmentünk a Cauchsurfing meetingre, azaz a grazi emberek összegyűltek egy pubban és beszélgettünk.

Reggel 10kor találkoztunk (mert ugye 2-2en külön aludtunk), elmentünk reggelizni majd nekiindultunk a városnak. Kicsit tartottunk tőle,hogy nem lesz jó időnk, de olyan 12 körül kisütött a nap. Igazából én azt hittem, hogy ez a város sokkal nagyobb durranás lesz, de tök hamar végeztünk. A belváros nagyon szép, tele van régi házakkal, meg kis aranyos utcákkal,de ennyi. Megmásztuk  Sloßberg- hegyet is, ahonnan szép volt a kilátás. És láss csodát, talátam egy ilyen falat, ami a képen látható...Pécs az egyik testvérvárosa Graznak!! :) Ennek én ott nagyon rölültem.

Feltűnt, hogy itt sok a kéregető. Nagyon megdöbbentem, amikor 2 papi is odajött hozzánk (akik teljesen rendben néztek ki, kis vasárnapi sétálgató bácsikák), hogy adjunk nekik pénzt,mert éhesek. Mondjuk akadt egy-két földön kéregető is, de ilyet eddig Ausztriában még nem láttam.

 

Voltunk a város egyetemi részén is, ahol találtunk egy echte Schnitzel éttermet, ami nem is volt drága. 4,5 volt a menüm és még desszertet is kaptunk. Itt volt sok szép park is, tele soksok levéllel. Jól elvolunk. :):)

Végül 5-kor indult a vonatunk. Jó hosszú volt hazafelé is az út. Ez idő alatt befejeztem az Aranyecsetet... iszonyat jó az a könyv!!! kötelező mindnekinek! :) A végén kb 10 percig csak néztem ki a fejemből, és a lányok nem tudták, hogy mi a bajom.

Az egyik átszállóhelyen 3/4 órát kellett várnunk, így a váróban jól elpiknikeztünk, zenét hallgattunk és elvoltunk mindaddig, amíg egy román/roma család be nem vonult oda és meg nem vetették az ágyukat a földön. Mi csak forgattuk a szemeinket és nem tudtuk igazából, hogy most mi van. Érdekes volt, mert egyből mindegyikünk kapcsolt...és csak angolul szólatunk meg, nehogy megértsék, hogy mit beszélünk. Így amikor ők próbálkoztak velünk kommunikálni, mi úgy tettünk,mintha nem beszélnénk németül...

Végül olyan 11körül a szobámban voltam. Ez történt velem Grazban. :)

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://viraginlinz.blog.hu/api/trackback/id/tr18745595

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az emberek hülyék – Halloweeni különkiadás-szégyenfal 2009.11.04. 15:52:16

Egy gyors körkép a blogokon, avagy ki hogy írja el a „Halloween” szót – mellette linkek és statisztikák. A "sima" hibák   Heloween: 3 comment:com (2x), Mit történik Virággal erasmus útja alatt Linzben? Haloween: 62 T...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: kirándulás
süti beállítások módosítása